Carnaval & Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Danielle Heynen - WaarBenJij.nu Carnaval & Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Danielle Heynen - WaarBenJij.nu

Carnaval & Barcelona

Blijf op de hoogte en volg Danielle

05 Maart 2014 | Spanje, Barcelona

Verdorie, ik had mijn verslag getypt en toen werd het niet geüpload.

OPNIEUW!

Ik heb als die-hard carnaval vierster welgeteld een avond carnaval gevierd! Mareike vroeg of ik zin had om een biertje te gaan drinken om het de carnaval af te trappen. Ik had al een piratenjurk gekocht en ging dus graag mee :) De piratenjurk bleek veel te groot te zijn dus ik ben in de Bierkönig beland met een piratenlapje op mijn hooft en littekens in mijn gezicht. Toen ik een drankje ging bestellen kreeg ik er meteen 2, want het was happy hour, JEEEJ! We hebben uiteindelijk een heel gezellige avond gehad.

Vasteloavesweekend heb ik ontvlucht (ja ik ben jaloers!) door lekker een weekendje naar Barcelona te gaan om Ruben en Angéla op te zoeken.

Na een vertraagde en vervelende vlucht (stinkende, irritante vent naast me, die me niet met rust liet), zijn we op vrijdagavond naar een Nederlands café gegaan om Gelanne's verjaardag te vieren. Er waren nog meer Nederlandse vrienden daar. Ik heb lekker frietjes met varkenshaassaté gehad, LEKKERRRR! We hebben genoten van lekkere cocktails, shotjes en een champagne-shower (letterlijk helaas, ik zat vol in het rampgebied). Toen we allemaal vol zaten zijn we naar Opium gegaan, dat staat bekend als de beste club in Barcelona. We hadden bewust vantevoren veel gedronken, want voor een colaatje betaal je heir 6€! Het begin viel een beetje tegen, maar later werd de muziek leuker en hebben we flink gedanst! We zijn tot 4 uur gebleven en daarna rustig langs de boulevard naar huis gegaan.

Die dag erna werd ik om 9 uur wakker en besloot me nog eens om te draaien, want Angéla was vast nog niet wakker. Blijkbaar had zij om half 10 een berichtje gestuurd of ik al wakker was hahah. Uiteindelijk heb ik lekker uitgeslapen en ben daarna met Angéla naar Parc Guell geweest. Ik ben 3 jaar geleden een dag in Barcelona geweest met mijn vriendinnen en toen begon het keihard te regenen toen we in Parc Guell waren, dus ik wilde dit graag nog een keertje zien. We hebben een goede workout gehad want vanaf de bushalte was het nog een flinke klim naar boven.

Later zijn we met Ruben (die moest werken) naar een koffietentje geweest en nog over de Ramblas gelopen. We hadden lekkere fruitjes gekocht waar ik er uiteindelijk maar 2 van had gegeten omdat ik bang was dat het bakje uit mijn handen zou vallen :P 's Avonds zijn we naar Fuenta Magica geweest, dat is een fontein op Placa Espanya, die op vrijdag- en zaterdagavond een show heeft met muziek en lichten. Dat was echt heel mooi! (Ben ook nog wat limburgers tegen gekomen :P)

Op zondag moest ik optijd weer naar het vliegveld, maar het was een top weekendje!

Oh en Caroline komt waarschijnlijk ook op bezoek naar Mallorca, en Angéla komt waarschijnlijk ook een weekendje naar Mallorca. Vol programma dus!

Tjek de Foto's!

Tot snel xxx

  • 05 Maart 2014 - 23:32

    Mams:

    he, gelukkig heb jij ook een leuk weekend gehad. Goed van jou. see you in about 2 weeks

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Danielle

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 7953

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 20 Juni 2014

Mallorca 2014

Landen bezocht: